شعری زیبا از فصیح الزمان شیرازی

همه هست آرزویم که ببینم از تورویی...

در وصف امام زمان(عج)

همه هست آرزویم که ببینم از تو رویى

چه زیان تو را که من هم برسم به آرزویى؟!

به کسى جمال خود را ننموده‏یى و بینم

همه جا به هر زبانى، بود از تو گفت و گویى!

غم و درد و رنج و محنت همه مستعد قتلم

تو بِبُر سر از تنِ من، بِبَر از میانه، گویى!

به ره تو بس که نالم، زغم تو بس که مویم

شده‏ام زناله، نالى، شده‏ام زمویه، مویى

همه خوشدل این که مطرب بزند به تار، چنگى

من از آن خوشم که چنگى بزنم به تار مویى!

چه شود که راه یابد سوى آب، تشنه کامى؟

چه شود که کام جوید زلب تو، کامجویى؟

شود این که از ترحّم، دمى اى سحاب رحمت!

من خشک لب هم آخر زتو تر کنم گلویى؟!

بشکست اگر دل من، به فداى چشم مستت!

سر خمّ مى سلامت، شکند اگر سبویى

همه موسم تفرّج، به چمن روند و صحرا

تو قدم به چشم من نه، بنشین کنار جویى!

نه به باغ ره دهندم، که گلى به کام بویم

نه دماغ این که از گل شنوم به کام، بویى

زچه شیخ پاکدامن، سوى مسجدم بخواند؟!

رخ شیخ و سجده‏گاهى، سرما و خاک کویى

بنموده تیره روزم، ستم سیاه چشمى

بنموده مو سپیدم، صنم سپیدرویى!

نظرى به سوىِ (رضوانىِ) دردمند مسکین

که به جز درت، امیدش نبود به هیچ سویى‏(1)


1. فصیح الزمان شیرازى (رضوانى).

نظرات 5 + ارسال نظر
رهگذر شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 03:44 ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
هزاران بار و هزاران بار آغاز ولایت حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)را تبریک و تهنیت عرض می کنم و برای شما آموزگار محترم آرزوی موفقیت در تربیت منتظران حضرت می کنم.
ومن الله التوفیق
ایدکم الله بنصره

مهدی شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 04:53 ب.ظ http://سلام

سلام
جللوه ی گل عندلیبان را غزلخوان میکند
ماه روی او هزاران درد درمان میکند.
خوشحال میشم سری به ما بزنید.

فرشته چهارشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 08:03 ب.ظ

سلام ....

روح اله بابایی شنبه 26 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 05:33 ب.ظ

آقا جان
کار گل زار شود گر تو به گلزارآیی نرخ یوسف شکند گر تو به بازار آیی (شهریار

محراب چهارشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:44 ب.ظ

سلام معنی شعر >> همه هست آرزویم را میخواستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد